با این ورزش‌ها "کمردرد" خود را درمان کنید

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::کمردرد شاید جز شایع‌ترین دردهای ستون فقرات باشد و تقریبا همه افراد برای یک بار هم که شده این درد آزاردهنده را تجربه کرده‌اند اما با انجام حرکاتی ساده، به راحتی می‌توان از بروز چنین دردهایی پیشگیری کرد.
دکتر غلامرضا رئیسی، متخصص طب فیزیکی در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران گفت: ‌در ابتدای صبح دیسک‌ها حداکثر مایع را به خود جذب کرده‌اند، رباط‌‌ها کشیده شده و انعطاف‌پذیری ستون فقرات کم است، بنابراین در این زمان احتمال آسیب دیسک یبش‌تر است. 
 
وی گفت: در هنگام صبح دیسک‌ها دارای حداکثر مایع هستند، در نتیجه باید از بلند کردن اجسام در هنگام صبح و یا بعد از نشستن طولانی مدت پرهیز کرد. 
 
رئیسی افزود: در اکثر موارد استراحت طولانی مدت در هنگام کمردرد، باعث ضعف عضلانی شدید در کمر، پوکی استخوان و شدید شدن درد کمر می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: فرد در هنگام کمردرد برای آنکه فشار کمتری به کمر وارد شود، باید بر روی سطحی که نه زیاد سفت باشد و نه زیاد نرم، بخوابد. فرد مبتلا به کمردرد باید به پهلو بخوابد، زانوهای خود را به داخل شکم خم کند و میان زانو‌ها یک یا دو بالش بگذارد. اگر فرد به پشت می‌خوابد، برای جلوگیری از فشار زیاد به کمر، زیر زانوهای خود بالش قرار دهد. 
 
این متخصص طب فیزیکی تاکید کرد: ‌اگر فرد محدودیت حرکتی در یک یا دو جهت داشته باشد، مبتلا به اختلال خواب ناشی از درد باشد و به درمان‌های اولیه پاسخ ندهد، باید به پزشک مراجعه کند. 
 
وی در پایان برای پیشگیری از کمردرد توصیه کرد: انجام مرتب ورزش‌های پیاده‌روی و شنا، تکنیک‌های ریلکسیشن‌ و کنترل استرس در پیشگیری از کمردرد مفید هستند. همچنین بلند کردن اصولی اجسام، قوز نکردن و عقب نگه داشتن شانه‌ها نیز برای پیشگیری از کمردرد مفید هستند. 
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید